

Po uroczystej gali odbył się koncert zespołu Pectus.


Okazało się, że była to doskonała okazja dla chętnych uczniów Zespołu Szkół nr 3 w Jaśle, aby w rzeczywistych warunkach odbyli swoje pierwsze rozmowy rekrutacyjne, zmierzyli się ze stresem czy też sprawdzili się w komunikacji interpersonalnej nabytej na zajęciach.
- Mamy otwarte drzwi do przyszłości - mówi Piotr Śliż, uczeń IV klasy technikum mechatronik - Otrzymałem propozycję pracy bez doświadczenia. Ta kwestia jest bardzo istotna dla młodego człowieka, absolwenta technikum. Po ukończeniu szkoły, otrzymaniu dyplomu technika i zdaniu matury mam się przypomnieć, czyli zadzwonić do pracodawcy, który zaproponował mi pracę. Program, do którego przystąpiła szkoła, okazał się dla mnie wielką szansą zawodową, z której na pewno skorzystam.
Zadowolenia nie kryje również Natalia Kłosowska, uczennica technikum o profilu logistyk, która usłyszała od przyszłego pracodawcy, że „młode firmy poszukują młodych ludzi”. - W marcu, na prośbę pracodawcy, który chce mnie zatrudnić, wyślę CV -powiedziała Natalia Kłosowska - Jednak to nie będzie koniec procesu rekrutacyjnego, bowiem czeka mnie drugi etap. Będzie nim rozmowa w języku angielskim. To zrozumiałe, ponieważ firma działa na rynku międzynarodowym.
Emilia Stój, maturzystka technikum analityk podkreśla wartość rozmów rekrutacyjnych. - Rekruterzy opowiadali o swoim życiu - mówi Emilia Stój - To było miłe. Rozmowy były naturalne. Nie odczułam, że są sztucznie podtrzymywane. Pytano mnie o zainteresowania i oceny. Ważne też było dla przyszłego pracodawcy, gdzie odbywałam praktyki zawodowe, ponieważ firmy farmaceutyczne szukają ludzi po technikum.
Uczniowie podkreślają, że na lekcjach - zajęciach laboratoryjnych korzystają z profesjonalnej aparatury, co okazało się atutem w rozmowach z przyszłymi pracodawcami. Ponadto doświadczenie nabyte podczas praktyk zawodowych w laboratoriach jest ważną kartą przetargową.
Wszyscy uczniowie podkreślają, że podczas rozmów rekrutacyjnych dało się odczuć ogromne zainteresowanie potencjalnych pracodawców nimi - uczniami techników oraz samą szkołą. Pytano nie tylko o sprawy zawodowe (egzaminy z kwalifikacji, oceny, przebieg zajęć laboratoryjnych, wyposażenie sal przedmiotowych, stopień opanowania języka obcego zawodowego), ale również o pasje, zainteresowania. - Dzięki tym wirtualnym spotkaniom znamy priorytety zakładów pracy, fabryk, przedsiębiorstw - zaznaczają uczniowie. - Wiemy, jaki jest wizerunek idealnego pracownika oraz jak wygląda dzień pracy w danej branży - dodaje Szymon Lechwar, uczeń technikum urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Uczniowie „Chemika” otrzymali propozycję wysłania CV.
Komentarze
Dodaj komentarz