Zasadniczym celem programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim. Chłonność umysłu małych dzieci sprawia, że przyswajanie języka obcego staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, których głównymi bohaterami są sympatyczne, przykuwające uwagę cztery żuczki o odmiennych charakterach i zainteresowaniach. Są to: Zoom, Ring Ring, Splish Splash oraz Tick Tock.

Kluczową rolę w nauczaniu odgrywają specjalnie skomponowane piosenki. Odpowiednie połączenie tekstu z muzyką ułatwia zapamiętywanie i powtarzanie, pomaga w wykształceniu się odpowiednich nawyków wymowy i zwyczajnie sprawia przyjemność. Piosenki nie są tłumaczone na język polski - znaczenie i sens wynikają z kontekstu animacji, co pozwala na równoległe budowanie kompetencji w obu językach.
W czasie zajęć, wychowawcy oraz nauczyciel języka angielskiego, korzystają z przygotowanego zestawu filmów animowanych oraz zabaw językowo-muzyczno-ruchowych, a także specjalnie opracowanego zeszytu ćwiczeń, wykorzystywanego do realizacji zadań graficznych. Przedszkole aktywnie włącza także rodziców w realizację programu, a więc dzieci bawią się także po angielsku w domu.
Z założenia wszystkie dzieci mają kursy domowe, a nauczyciele regularnie motywują rodziców do stwarzania dzieciom codziennie kontekstowego kontaktu z językiem - przynajmniej przez oglądanie bajek z żuczkami i regularne słuchanie piosenek. Działania, poprzez które dzieci uczą się języka angielskiego są tutaj typowymi czynnościami dzieci w tym wieku.

Poziom zaawansowania języka wzrasta w miarę przechodzenia do kolejnych postaci, gdzie każdy żuczek wprowadza rozszerzoną bazę słownictwa. Przedszkolaki bardzo zaangażowały się i chętnie uczestniczą w zajęciach, a poznane słownictwo słychać w codziennych zabawach czterolatków. Wprowadzenie języka angielskiego i osłuchanie się dzieci w przedszkolu z nowym słownictwem z pewnością zaowocuje łatwością nauki tego języka w szkole podstawowej.
Komentarze
Dodaj komentarz