GDDKiA skierowała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na wykonanie Koncepcji programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 Pilzno - Brzostek o długości 9,3 km.
Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania Koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 między Pilznem a Brzostkiem. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy zadania. Inwestycja posiada już decyzję środowiskową.
Przygotowana KP będzie podstawą do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.

Zakres inwestycji


Odcinek drogi krajowej nr 73 pomiędzy końcem obwodnicy Pilzna a początkiem obwodnicy Brzostku i Kołaczyc przebiega przez tereny Gminy Pilzno (miejscowości: Strzegocice, Bielowy, Jaworze Górne) oraz Gminy Brzostek (miejscowości: Krzemienica Dolna i Zawadka Brzostecka). W większości przebiega przez tereny zabudowy mieszkaniowej lub usługowej. Droga przecina rzekę Słotówka w m. Bielowy, Wisłokę w m. Jaworze Górne oraz rzekę Kamienica w m. Kamienica Dolna.

- Inwestycja planowana jest do realizacji w istniejącym śladzie drogi krajowej. Ponad 9-kilometrowy odcinek DK73 zostanie dostosowany do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), nawierzchnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Zostanie przebudowanych 11 skrzyżowań, 3 obiekty mostowe i 15 przepustów. W ramach zadania zabezpieczone zostaną 3 osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych - informuje Joanna Rarus z GDDKiA w Rzeszowie.

Na odcinkach o gęstej zabudowie, zlokalizowanej blisko jezdni drogi krajowej nr 73, zaplanowano pas wielofunkcyjny. Ma to związek z brakiem możliwości zaprojektowania jezdni dodatkowych ze względu na konieczność dużej liczby wyburzeń. Pas wielofunkcyjny będzie miał łączną długość prawie 6 km i szerokość 3,50 m. Pozwoli użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km.

Cel inwestycji


Droga krajowa nr 73 Wiśniówka - Jasło należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju, prowadząc ruch na kierunku północ - południe. Na terenie województwa podkarpackiego stanowi ważny szlak komunikacyjny. Łączy autostradę A4 poprzez Pilzno, Jasło, dalej Krosno, Sanok, a następnie DK84 Ustrzyki Dolne, z przejściem granicznym z Ukrainą w Krościenku.
Gęsta zabudowa oraz zlokalizowanie obiektów użyteczności publicznej przy drodze krajowej generuje znaczny ruch pieszych poruszających się po jezdni oraz poboczu. Konieczne jest więc wprowadzenie segregacji ruchu oraz przebudowa istniejącej infrastruktury.
Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, poprawa warunków ruchu, a także zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom drogi oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa.


Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. jaslo365.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.